Bądź na bieżąco:

MIĘKKO DO LUDZI, TWARDO DO PROBLEMU

SOFT ON PEOPLE, HARD ON PROBLEM

 

Skuteczna postawa w negocjacjach i obronie swoich interesów.

 

  • Oddziel osobę od problemu. 
  • Osobie odpuść, ale problemu NIE odpuszczaj.

 

 

Często robimy dosłownie odwrotnie! Okazujemy niezadowolenie, złościmy się na kogoś, a jednocześnie poddajemy się presji i robimy tak, jak ten ktoś chce. W konsekwencji nikt nie jest zadowolony, a problem pozostaje nierozwiązany. Przykładowo, jak zareagować, kiedy dziecko ociąga się z wykonaniem swojego obowiązku, np. z wyrzuceniem śmieci?

ZAMIAST

"Znowu nie wyrzuciłeś śmieci! Chyba mi to robisz specjalnie! Jak można być takim leniem, normalnie wstyd! Denerwujesz mnie! Ostatni raz wyrzucam za ciebie te śmieci..."

POWIEDZ:

"Kochanie, rozumiem, że jesteś zmęczony i nie chce ci się wynieść śmieci. Widzę, że pada deszcz i jest zimno. Te śmieci trzeba wynieść, bo śmierdzą. Ja nie zrobię tego za ciebie, wstań i to zrób, proszę."

 

Oto omówienie tematu z punktu widzenia szefa: