
MIĘKKO DO LUDZI, TWARDO DO PROBLEMU
SOFT ON PEOPLE, HARD ON PROBLEM
Skuteczna postawa w negocjacjach i obronie swoich interesów.
- Oddziel osobę od problemu.
- Osobie odpuść, ale problemu NIE odpuszczaj.
SOFT ON PEOPLE, HARD ON PROBLEM
Skuteczna postawa w negocjacjach i obronie swoich interesów.
Często robimy dosłownie odwrotnie! Okazujemy niezadowolenie, złościmy się na kogoś, a jednocześnie poddajemy się presji i robimy tak, jak ten ktoś chce. W konsekwencji nikt nie jest zadowolony, a problem pozostaje nierozwiązany. Przykładowo, jak zareagować, kiedy dziecko ociąga się z wykonaniem swojego obowiązku, np. z wyrzuceniem śmieci?
ZAMIAST:
"Znowu nie wyrzuciłeś śmieci! Chyba mi to robisz specjalnie! Jak można być takim leniem, normalnie wstyd! Denerwujesz mnie! Ostatni raz wyrzucam za ciebie te śmieci..."
POWIEDZ:
"Kochanie, rozumiem, że jesteś zmęczony i nie chce ci się wynieść śmieci. Widzę, że pada deszcz i jest zimno. Te śmieci trzeba wynieść, bo śmierdzą. Ja nie zrobię tego za ciebie, wstań i to zrób, proszę."
Oto omówienie tematu z punktu widzenia szefa: